تا حالا اسم آقای Phil Walker-Harding رو شنیدین؟ اگر نشنیده باشین حداقل اسم یکی از این بازی ها رو شنیدین دیگه حتما:

Gizmos

Sushi Go Party

Imhotep

Cacao

Sushi Go!

اینها تنها بخشی از بازی های طراحی شده توسط ایشون هستن که تو ایران معروف تر و محبوب تر شدن. این بار قراره در مورد بازی اخیر ایشون یعنی Gizmos صحبت کنیم که امسال برنده جایزه Mensa «مِنسا» (بهترین بازی از نظر نخبگان) شد.

.

داستان بازی از این قراره که باهوش ترین افراد نسل حاضر در بزرگترین نمایشگاه علمی دنیا دور هم جمع شدن و به شدت دارن روی اختراعات خودشون کار می کنن تا بهترین سازه بتونه برنده این رقابت بشه و صاحب اون تاج قهرمانی رو بر سر بذاره 😎

 

مکانیسم اصلی این بازی Engine Building هست و روح بازی محبوب و معروف Splendor به وضوح در جای جای اون حضور داره؛ اما به نظر من جذابیت بازی، مخصوصا در نیمه دوم، به شدت از Splendor بیشتر و بسیار هیجان انگیزتره. کامبو زدن های پشت سر هم و اتفاق افتادن چندین و چند اکشن فقط در یک نوبت از بازی باعث میشه که از ساختار بازی واقعا لذت ببرید. استراتژی های مختلفی برای پیروزی می تونید بچینید و هر بار ممکنه اتفاقات جالب و جدیدی بیفته.

ناشر این بازی خانوادگی که برای ۲ تا ۴ نفر طراحی شده، شرکت بزرگ CMON هستش. نسخه اول این بازی با اینکه بسیار مورد استقبال علاقمندان این عرصه قرار گرفت، به صورت بسیار بسیار محدود وارد بازار ایران شد. نسخه دوم این بازی با تغییراتی در ساختار بعضی از اجزا (از مقوا به پلاستیک) به زودی روانه بازار خواهد شد و احتمالش میره که این بار تعداد بیشتری از اون وارد بازار ایران بشه.
پ.ن: این بازی رو میتونین تو کافه فکر بازی کنین😍

نوشته: فواد شریفیان
.