بازی رومیزی Gentes یک بازی استراتژیک ۱ تا ۴ نفره و تقریباً سنگین (از لحاظ درجه سختی بازی) و «خاص» است. این بازی در زمان عرضه محصول – یعنی سال ۲۰۱۷ – نامزد بهترین بُردگیم استراتژی در سایت بسیار معتبر بردگیم‌گیک شد.
قبل از اینکه شروع به توضیح در مورد این بازی دوست داشتنی بکنیم، بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به نحوه تلفظ و معنی اسم بازی. کلمه Gentes (جِنتِس) یک کلمه لاتین و به معنی ملل یا قبایل است. در زبان لاتین این کلمه گِنتِس یا خِنتِس تلفظ می‌شود.
خب برمی‌گردیم به قسمت معرفی؛ بازی Gentes یک بازی تمدن‌سازی، با یک مکانیسم زمان‌بندی بسیار خلاقانه و جالب است. همان‌طور که گفتیم، این بازی یک بازی «خاص» به شمار می‌رود که این مشخصه از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی می‌باشد. تم و مکانیسم‌های بازی در نوع خود جذاب، قابل تامل و بعضاً منحصر بفرد هستند. چگونگی ارتقاء جنبه‌های مختلف پیشرفت یک تمدن که بعضاً با یکدیگر در تضاد هستند، خود از نکات شاخص بازی است.

خاص بودن این بازی مربوط می‌شود به اجزاء و قطعات آن؛ چون این بازی توسط شرکت TMG تولید شده است، قطعات بازی بسیار باکیفیت، جذاب و خاص هستند. 

از طرف دیگر، خاص بودن این بازی مربوط می‌شود به اجزاء و قطعات آن؛ چون این بازی توسط شرکت TMG تولید شده است، قطعات بازی بسیار باکیفیت، جذاب و خاص هستند. شرکت TMG به عنوان تولیدکننده محصولات بسیار باکیفیت، با قطعات و اجزای خاص و منحصربفرد مشهور است. در نتیجه شما در طول بازی با لمس قطعات و مشاهده طراحی گرافیکی و… لذت دوچندانی از بازی خواهید برد.
در پایان و به عنوان جمع‌بندی باید گفت که تجربه بازی Gentes را به هیچ عنوان نباید از دست داد. شاید در نگاه اول، بازی یک حالت انتزاعی‌گونه و ساده داشته باشد، ولی پس از ورود به جریان بازی، درک عمق و اُپتیمایزیشن (بهترین و موثرترین استفاده از حداقل امکانات و منابع) آن، لذتی به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. هر چند که انجام یک باره‌ی این بازی، کم است و نیاز به انجام دوباره و سه‌باره و… دارد.

برای دسترسی به دفترچه قوانین بازی اینجا کلیک کنید.