⁦از ابتدا، رویایِ کودکیِ پسری از شهر سنت لوئیس آمریکا، ساخت بازی‌های رومیزی بوده است. جِیمیِ جوان در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، پیوسته به دنبال تجربه بازی‌های مختلف آن دوران بود. جالب است که بعضی از این بازی‌ها را به صورت دست‌ساز برای خودش می‌ساخت و بازی می‌کرد.

از ۸ سالگی و بر حسب تخیلات کودکی، اولین پروتوتایپ (نمونه اولیه) بازی خود را با نام medieval quest ساخت. وی در دوران نوجوانی، بیش از ۱۰ پروتوتایپ مختلف را در کنار برادر و دوستان خود طراحی کرد و تجربه لذت‌بخشی را در کنار بازی کردن یدک کشید. طراحی هوشمندانه و وجود چالش در #طراحی_بازی، همانند ساخت بازی مادولار، قابلیت بازی تک نفره، وجود اِلمان‌های استراتژی و شانس، استفاده از IP های مشهور برای خلق دنیای_بازی و… از همان دوران در طراحی‌های استیگمایر نمایان بود و این روند تا بعد از سال ۲۰۱۱ (سال تاسیس شرکت استونمایر گیمز) نیز ادامه داشت.

⁦♟️⁩🎲 استونمایر گیمز شرکت طراحی و نشر بازی‌های رومیزی است که توسط شخص جِیمی استیگمایر و با همراهی آلن استون در شهر سنت لوئیس شکل گرفت. هدف این شرکت، ساخت بازی‌هایی با محوریت استراتژی، برپایه مکتب اروپایی است که در آن همه اقشار خانواده می‌توانند در کنار هم بازی کنند. بازیکنان تفننی، بازیکنان #حرفه‌ای، جمع زیاد بازیکنان و در مقابل، بازیکن تک نفره و… همگی این دسته‌ها می‌توانند براساس راهبرد ساخت در این شرکت از محصولات آن بهره ببرند.

⁦⁩ این شرکت و موسسان آن صفر تا صد اکثر محصولات خود را از طراحی تا نشر در دست دارند و تعدادی دیگر از محصولات هم با همکاری طراحان و ناشران دیگری عرضه می‌شود. بازی‌هایی از جمله viticulture 2013، euphoria 2013، between two cities 2015، scythe 2016، my little scythe 2017، charterstone 2017، wingspan 2019، tapestry 2019، rolling realms 2020، pendulum 2020 و… تنها بخشی از محصولات این شرکت هستند. در کنار آنها، بسته های الحاقی (expansion) بسیاری نیز توسط این شرکت عرضه شده تا تجربه متفاوتی از این بازی‌ها را برای علاقمندان رقم بزند.

نوشته: مسعود