باب راس بردگیمی یا بردگیم باب راسی: مسئله این است!

دنیای بازی های رومیزی دنیایی است بسیار بسیار گسترده، جذاب و البته بعضی اوقات عجیب. شاید بی اغراق در مورد هر مسئله یا موضوعی که فکرش را بکنید، بتوان در نقطه ای از جهان یک یا چند بازی رومیزی راجع به آن پیدا کرد. هرچند که در مورد برخی موضوعات پرطرفدار بیش از صدها بازی ساخته شده است!

جالب است بدانید که جناب باب راس هم از این مورد مستثنی نشده و در حال حاضر دو بازی به نام های Bob Ross: Art of Chill Game و Bob Ross: Happy Little Accidents به موضوع این نقاش معروف پرداخته اند. در این مقاله سعی داریم تا خیلی کوتاه به معرفی عنوان اول که در سال 2017 عرضه شده است بپردازیم.

این بازی دو تا چهار نفره است و تقریبا حدود نیم ساعت طول می کشد. قوانین تقریباً ساده ای دارد و می تواند ساعت ها اسباب سرگرمی خانواده ها یا جمع های دوستانه را فراهم کند. محتویات جعبه بازی عبارت است از: یک پایه بوم نقاشی، تعداد زیادی از نقاشی های باب راس، یک عدد مهره جناب باب راس، یک صفحه نشانگر امتیازات، یک عدد تاس شش وجهی، چهار عدد پالت رنگ، سه دسته کارت و در نهایت چند توکن و نشانگر امتیاز.

هر بازیکن در نوبت خود ابتدا تاس می اندازد و سپس با توجه به علامت رو شده حرکت متناظر با آن علامت را انجام می دهد. این حرکات می تواند شامل داشتن یک حرکت اضافه در ادامه نوبت خود، برداشتن یه کارت از دسته لوازم نقاشی و یا گذاشتن یک رنگ روی پالت باشد. همچنین اگر تصویر صورت باب راس (که سه وجه تاس را تشکیل می دهد) رو شد، باید یک کارت از دسته کارت های چیل (آرامش) را رو کرد، اتفاقی که روی آن نوشته شده است را انجام داد و سپس مهره باب راس را یک خانه به جلو حرکت داد. زمانی که این مهره به آخرین خانه موجود برسد فرصت بازیکنان برای ادامه نقاشی به پایان رسیده است.

در مرحله بعد بازیکن تا سه حرکت مختلف از میان هفت حرکت موجود را می تواند انجام دهد و احیاناً امتیاز بگیرد. امتیاز اصلی این بازی موقعی به دست میاد که شما بتوانید تصاویر روی تابلوی موجود را به تدریج نقاشی کنید. این تصاویر می تواند شامل ابر، کوه، آب، درخت و کلبه باشد. همچنین یک امتیاز ویژه برای بازیکنی در نظر گرفته شده که زودتر از بقیه (و حتی خود باب راس!) قسمتی از تابلو را نقاشی کند. در نهایت هر بازیکنی که زودتر به نقطه آرامش یا Chill برسد برنده بازی خواهد شد.

برای تجربه این بازی جذاب می تونین به کافه فکر سر بزنین.

نوشته: دریا رمضانی