۲۵۵ سال بعد از تاسیس و حکمرانی کاخ شهر کارلسروهه در استان بادن وورتمبرگ و در نزدیکی مرز آلمان و فرانسه، پسر بچه‌ای به نام استفان فلد متولد شد (۱۹۷۰) و در حال حاضر هم در همان استان و در شهر گنگنباخ زندگی می‌کند.

شغل اصلی آقای فلد، معلمی و مدیریت مدرسه بوده و از دوران جوانی علاقه شدیدی به DnD و بازی‌های رومیزی نقش‌_آفرینی داشته است.

حتی در همان دوران، به شکل جدی magic the gathering را دنبال می‌کرد و علاقه هم‌زمان او به بازی‌های نقش‌آفرینی و بازی‌های استراتژی محور، باعث شد که از همان دوران اولیه #طراحی بازی‌اش، نگاه ویژه‌ای به مقوله تاس و randomness داشته باشد.

به عقیده او می‌توان از تمامی اِلمان‌های شانس در تصمیم‌گیری‌های درون بازی، کاملاً حساب شده عمل کرد، به نحوی که درصد تاثیر شانس بسیار کم باشد.

اولین بازی طراحی شده توسط او در سال ۲۰۰۵ و بازی Roma نام داشت.او از کسانی بود که طراحی‌های خود را از مکتب آلمانی شروع کرده بود و از پیشگامان مکتب یوروگیم محسوب می‌شود. سه بازی Strasbourg 2011، Bruges 2013 و Carpe Diem 2018 جزو کاندیدای جایزه معروف Kennerspiel des Jahres شدند و دو بازی The Castles of Burgundy 2011 و Trajan 2011 مشمول تحسین شده و برترین بازی‌های boardgamegeek قرار دارند.

بسیاری از بازی‌های طراحی شده او، توسط هارالد لیسکه به تصویرگری درآمده است.