این روزا وقتی قرار باشه از یه بردگیم بسیار جذاب و پر سر و صدا صحبت کنیم قطعاً بازی The Quacks of Quedlinburg جز اولین گزینه هاست. در مورد این بازی اونقدر موضوعات خوندنی و جالب هست که نوشتن یه متن کوتاه در موردش کار سختیه! به هر حال…

تو این بازی ما قراره در نقش یک سری شارلاتان (طبیب قلابی) یه سری مواد و عناصر مختلف رو بریزیم تو ظرفمون و باهاش جوشونده درست کنیم، ولی باید مراقب باشیم تا ظرفمون منفجر نشه! بازی در ۹ مرحله انجام میشه که هر مرحله فازهای مختلفی داره. در بعضی مراحل اتفاقات جالبی می افته. همچنین، بازی رو می تونین در دو حالت عادی یا پیشرفته انجام بدین.

بازی در سبک Bag Building قرار داره و از مکانسیم های Push Your Luck و Catch the Leader به زیبایی هر چه تمام‌تر استفاده شده.

طراح بازی آقای Wolfgang Warsch (طراح بازی The Mind و چندین و چند عنوان محبوب دیگه) معروفه که از سال پیش توجهات بسیار زیادی رو به خودش معطوف کرده.

بخش عمده این بازی توسط دو شرکت Schmidt Spiele و North Star Games منتشر و در سال ۲۰۱۸ عرضه شده است.

کسب جوایز Kennerspiel des Jahres و Golden Geek Best Family Board Game تنها بخشی از موفقیت‌هایی است که این بازی در سال گذشته به دست آورد؛ جوایزی که شاید مهم ترین شاخص های انتخاب یک بازی برای افراد علاقمند به این حوزه باشه.

خلاصه که این بازی حرف نداره! از اونجایی که این بازی در آرشیو بازی‌های کافه فکر موجوده، پس همین الان با دوستاتون برنامه ریزی کنین و بیاین کافه فکر تا ازش لذت ببرین.

نوشته: فواد شریفیان